söndag 25 oktober 2009

Piss off, mys-jävlar!

Hösten är normalt sett min favoritårstid. Mest för att det är den årstid då det plötsligt är helt ok att stänga in sig och vara bitter utan att någon käck jävel anklagar en för att vara onormal. Ja, det är så klart ok mitt i februarislasket också, men det i sin tur är så pass jävla miserabelt att det inte direkt lockar att sätta ord som favorit på det.

Väljer man att stanna inne och kolla på film en solig sommardag händer det något med folk. De blir lite förorättade på något sätt, utskällningen liksom hänger i luften om man inte vill följa med och bada. Likaså öppnar det ofelbart dörrarna till det där samtalet som börjar med -"Men hur mår du, egentligen?"

Jag tänker inte komma dragandes med något jävla höstmys-tal i stil med "men det är ju så myyysigt att krypa upp i soffan under en varm filt och ha tända ljus och dricka varm choklaaad på hösten". Det hoppas jag ingen trodde. Eller ännu värre, "man kan ta sköna långa promenader på hösten, bland alla fina färger och luften är så klar och man kan hålla handen"

Nej det är precis sånt som gör att jag inte längre törs tala om att jag gillar hösten, det kan allt för lätt missförstås, nuförtiden blir man automatiskt tagen för en mys-människa om man visar några som helst tendenser åt det hållet. Det verkar ha blivit lite trendigt att gilla hösten, ta bara hela grejen att det är något som folk startar facebook-grupper om (död åt facebook-grupper f.ö), så var det fan inte förut. Då stirrade folk lite tomt på mig när jag sa att hösten var najs, man kunde riktigt se hur de avfärdade mig som sund människa och placerade mig i crazy lady-facket. (Ja, om jag då inte redan hade blivit placerad där genom att tala om att jag inte knullat på över två år och att det dessutom är helt frivilligt)

Så alla ni höst-mysare, ni ska veta att ni har förstört hösten för mig. Därför, och enbart därför är jag så äckligt jävla skadeglad för att det inte blev någon riktig höst i år. Det blev inga röda löv, ingen klar luft, inga vackra höstdagar. Det blev brunt, fuktigt, grått, sunkigt och regnigt. Ingenting för höst-romantikerna att vara glada över. Ha, ha och fucking ha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror jag är lite kär. Platonisk då alltså...skulle inte våga annat.

Anna sa...

Hehe, sånt gillar vi.