tisdag 13 oktober 2009

Personligt utrymme.

Något av det absolut värsta jag vet är folk som inte har vett nog att hålla sig utanför den där gränsen som gör att man känner sig bekväm. De där jävla asen som tvunget ska invadera på ens personliga sfär.

Folk som står de där centimetrarna lite för nära när man pratar, som inte plockar upp de där hallå-jag-känner-mig-jävligt-obekväm-och-det-är-ditt-fel-signalerna som man skickar ut, som inte kan läsa av kroppspråk för fem öre. Som följer efter när man backar för att komma undan den högst ofrivilliga intimiteten tills man står helt upptryckt mot en vägg och därmed inte kommer längre bakåt. Som stirrar in i ögonen på en när de pratar.

Vad är det för fel på er? Vad det än var för egenskap ni nu föddes utan, se till att skaffa den så jag slipper ha er inne i min privata zon. Jag känner er inte, även om jag skulle göra det så jag vill inte ha er där, ni gör mig sjukligt obekväm och ni har ingen hyfs.

FY FAN FÖR ER!

2 kommentarer:

Mickey J Barczyk sa...

Eller när de tar på en när de pratar! Fy för böveln! Jag får ryck när folk tar på mig så där, sen ger jag dem käftsmällar. I min fantasi.

Anna sa...

Sluta fantiseera och börja slåss säger jag, de är inte värda bättre. Jävla pack.