onsdag 28 oktober 2009

Alla kan bli författare! eller Fröken Kysk goes Harlequin

Idag förändrades mitt liv drastiskt. Bara på ett ögonblick vände allt, mitt bland de virvlande gula höstlöven stod han med stort H, drömmannen som jag alltid längtat efter fast jag inte ens visste det själv.

Brännheta blickar möttes, hjärtan slog så hårt att de nästan trillade ur bröstet. Först nu förstod jag att jag varit bitter allt för länge och inte vågat släppa in de rätta känslorna i mitt liv, att jag varit förvirrad och vänt taggarna utåt bara för att skydda mitt alltför sårbara inre jag. Med bara en blick förändrade han allt det negativa inom mig till något livsbejakande och positivt, jag var med ens mer än redo att släppa in kärleken och passionen i mitt tidigare så torra och fattiga liv.

Efter att vi älskat passionerat i flera timmar gick han ut och köpte en cosmopolitan åt mig, för han förstod instinktivt att jag var en "cosmo-tjej" som hämtar all min inspiration och livskraft därifrån. Jag läste tidningen och där, bland de blanka vackra sidorna fann jag en underbar artikel! Jag tyckte faktiskt att det var en oerhört bra idé av cosmopolitan att skriva en steg för steg-guide till hur du blir en lika framgångsrik författare som Sofi Fahrman, Carolina Gynning eller Nicole Richie. Vi behöver faktiskt fler författare som dem, sådana som förstår hur tjejer faktiskt är! Nu uppmuntrar cosmopolitan alla sina läsare att börja skriva lika bra böcker som dem, det är ju helt fantastiskt! Jättebra ide!

Jag nästan kissar på mig för att jag blir så upphetsad av tanken på att få läsa böcker som är utgivna av cosmo-läsare som fått handfasta tips i stil med "du har aldrig skrivit en bok förut, nu släpper du prestigen och gör så gott du kan". Tipset kommer från den stora författaren Sofi Fahrman själv! Och varför skulle böckerna inte bli utgivna? Man kan allt man vill, brukar jag säga, så nästa megatalang á la Denise Rudberg har säkerligen blivit inspirerad av den här artikeln!

Åh, vad jag är lycklig idag. Puss och kram och nyp i stjärten till alla! *fniss* *tihi*

Inga kommentarer: