måndag 5 oktober 2009

Kärlek - knull = Ja, vad egentligen?

Anledningen till att det fullkomligt forsar inlägg ur mig idag är att jag ligger hemma och är döende i svininfluensan (förkyld). Det enda som forsar ur mig ännu mer frekvent än inläggen är snoret ur min näsa. Faktiskt så finns det en positiv sak med den i övrigt allmänvidriga förkylningen och det är att jag tillfälligt har begåvats med en whiskeyröst utan dess like, ibland pratar jag lite högt för mig själv bara för att jag låter så roligt. Det är som att prata med någon helt annan. I går hade jag ingen röst alls. Försökte prata i telefon men lyckades bara få ur mig några små hesa pip, så kommunicerade med omvärlden enbart via sms igår. Till större delen bestod nämnda sms av att jag försökte övertala diverse vänner att komma hit med isglass. Det gick inget vidare. Hur som helst så har jag inte så mycket bättre för mig än att ligga och tänka på saker att skriva här.

Det är i sådana här sjukliga och horisontella lägen jag faktiskt önskar att jag hade en bättre hälft. Han skulle definitivt ha kommit hit med isglass om han funnits.

Utsikterna att hitta en sådan ser inte jättegoda ut. Utsikterna att hitta en sämre hälft ser något bättre ut men vem fan vill ha en sån? Grejen är att jag dejtar inte. Jag har tröttnat på att komma till det där ögonblicket när jag inser att jag inte vill ligga med personen i fråga, att jag aldrig kommer att vilja det, spelar ingen roll hur mycket/lite jag gillar honom. När detta inträffar inser jag även att så snart personen får reda på det så kommer det hela ta slut. Ofrånkomligen. Oavsett hur mycket han gillar mig. Det har hänt en gång för mycket. Jag orkar fan inte längre.

Jag tror jag är rätt ensam om att kunna vara kär utan att vara kåt. Alltså, jag skulle nog kunna tänka mig att "ställa upp" om det vore så, men det är ju inte så att det inte märks att det är just det jag gör. Så bra skådespelerska är jag helt enkelt inte. Och då faller ju allt iallafall. Jag kan inte tänka mig att det är speciellt kul att ligga med någon om det märks att den personen egentligen inte vill. Om man inte är våldtäktsman.

Detta lämnar mig med två alternativ:

1. Bli ihop med en våldtäktsman.

2. Pallra mig iväg till ICA och köpa min egen isglass.

1 kommentar:

Squalor sa...

alternativ 3:
arbeta för legaliserat prostitution så denne man kan gå söka hjälp att "bota sig"