måndag 12 oktober 2009

Kulsprutedags

Jag har under en lång tid byggt upp ett stort, ja, i det närmaste gigantiskt hat mot Always och deras jävla idiotreklam.
Måste få ventilera lite. Inte nog med deras äckligt klämkäcka (fan, det finns få saker jag stör mig på så mycket som de som kan anses vara klämkäcka, de förtjänar ett helt eget, framtida inlägg) slogan "Have a happy period. Always." Jag tror att alla, alla, som någon gång antingen haft mens eller varit i närheten av svårartad PMS kan relatera till det faktum att det för många aldrig. någonsin. kommer att finnas något som med all god jävla vilja i världen kan kallas "happy period". Med eller utan Always. Spelar ingen roll om de så sprutat ner sina jävla bindhelveten med all parfym i världen.

Men det som stör mig mest i hela reklamen är tjejen som lägger sig ner i ett badkar och slappnar av. Som för övrigt visar sig i formatet av en jättebinda. Badkaret alltså, tjejen ser ut att vara tillverkad av den klassiska blå vätska som annars brukar få symbolisera blod i mensreklamer.

1. Vem fan lägger sig i badet när man har mens? Hur fräscht är det att ligga och blöda i sitt eget badvatten och därmed bokstavligt talat bada i sitt eget mensblod? Inte ett jävla dugg fräscht skulle jag vilja säga.
2. Försöker Always säga att det är lugnt att bada om man har deras bindor på sig, är detta i själva verket en övertydlig metafor? Jag menar, själva badkaret är ju till och med gjort av en binda. Då ställer jag mig frågan, vem fan badar i trosor och med binda? Nej, hur fan tänkte ni nu Always?

På tal om övertydliga metaforer, på ett ställe formar massa bindor paraplyer som skyddar mot ett strilande regn. Japp. Ett jävla mens-regn. Have a happy period.

FUCK OFF, ALWAYS AND FOREVER


(nej, jag har inte mens, jag är arg ändå)

Inga kommentarer: