måndag 5 oktober 2009

Kamasutra för kvinnor

Jag hade det stora nöjet att fylla år nyss, och det är verkligen ett nöje, jag älskar födelsedagar. Nej, jag måste nog rätta mig själv här, det är mer rättvist att säga att jag älskar min egen födelsedag. Ingen jävla åldersnoja här inte. Det medföljer nämligen stora mängder uppmärksamhet, bra tillfällen att ha på sig fina klänningar och för det mesta massor av komplimanger och jag är inte den som tackar nej till något av ovanstående. Fördelen med att ha flera olika bekantskapskretsar och dessutom bo på halvtid i flera städer är att man kan fira sin födelsedag massor av gånger. I år firade jag 4 gånger, den som vill dra paralleller till narcissism eller katten Findus, gör't, ni har nog rätt.

På det stora hela har jag haft väldigt trevligt, undantaget två (i mitt tycke oförtjänta) bakfyllor och en present.

Vad det handlar om har säkert smarta läsare redan gissat sig till. Jag fick ett jättefint paket, det var inslaget i guldpapper på ett så pass vackert sätt att jag helst inte ville öppna det. Såhär i efterhand kanske jag inte borde ha gjort det. Jag kan ju erkänna att mina förväntningar var skyhöga, jag förstod ju på en gång att det var en bok, dessutom var den i ett format som skvallrade om att det var en coffe-table bok. Jag förväntade mig alltså att det skulle vara kanske en bok med foton på Bob Dylan, poppig konst, eller kanske superhjältar. Kanske hade de tänkt till riktigt bra och gett mig en bok med illustrerade citat från riktigt bra filmer. Jag darrade nästan lite när jag försiktigt vek upp det glänsande pappret.

Kamasutra för kvinnor. Paketet innehöll kamasutra för kvinnor. En bok fylld till bristningsgränsen med mjukporriga bilder och rubriker som "Kons parning" "Upphetsande saker" "Maskeradkläder" och "Konsten att attrahera". Det gick inte att komma ifrån känslan av att ha öppnat Pandoras ask.

-"Fnitter. Du kan ju använda den som raggningsknep ikväll. Typ, jag fick en kamasutrabok i födelsedagspresent, vill du följa med hem och testa den?"


Mina vänner känner mig verkligen inte överhuvudtaget. Återigen känner jag för att göra slut med verkligheten.

2 kommentarer:

Sara sa...

Generalisering är alltid som mest obehaglig när den kommer från vänner. Känner de dig eller hon som de vill att du ska vara? Fast någon ängel är man väl inte själv, jag generaliserar en hel del när de kommer till det motsatta könet. Tyvärr så kategoriserar jag nog en hel del också. Svin, inte svin etc.

Anna sa...

Ja, alla generaliserar vi ju på ett eller annat plan, det går inte att komma ifrån. Jag tror inte att de egentligen tänkte alls utan köpte något de själva ville ha, sedan kan man fråga sig varför jag är vän med folk som gillar mjukporrböcker. Allt eller inget ska det väl ändå vara?

Heheh.