onsdag 10 februari 2010

Om att bredda sitt spektrum

Att inte vilja ligga, det handlar ju inte bara om det. Jag ser det mer som en metafor för allt jag tycker är fel med världen, ligg eller inte ligg. Som ett litet förtydligande. Nog för att jag faktiskt inte vill ligga, men jag vill inte heller vara med och diskutera melodifestivalen, jag vill inte vara med och lista Sveriges sexigaste, jag vill inte vara med och åka längdskidor en hel dag för att sedan komma hem och göra en stooor kopp varm choklad och mysa under en filt i vintermörkret. Jag vill för fan inte fredagsmysa, jag vill inte ha barn, jag vill inte stämplas som någonting alls.

Eller så förtydligar jag bara för att jag vill kunna gnälla om massa andra saker som inte har med liggande att göra utan att få dåligt samvete för att jag inte håller mig till ämnet. Som jag ju själv har valt. Men som sagt. Metafor. Ja, då var väl det avklarat då.

Förvänta er alltså att min bitterhet kommer vila på en något större grundplatå framöver. Vilka är ni som läser förresten? Jag märker nog att ni har blivit några fler. Alla kan ju inte ha googlat sig hit på sökord som "avsugning+sofi fahrman", eller?

Inga kommentarer: