lördag 2 januari 2010

Härliga 2010

Jag börjar alltid det nya året med minst en veckas total deppighet då jag inte orkar med någon eller något. Veckan brukar innehålla en jävla massa cigaretter, vadfanhållerjagpåmed-tankar, stirrade i taket, stirrande ut genom fönstret, nujävlarmåstejagtatagimittliv-tankar samt ångest i alla dess former. Plus en del choklad.

Men idag, bakfylledag nummer två efter en nyårsafton som väntat och som vanligt gick åt helvete, dock inte på grund av mig i år, ligger jag för en gångs skull inte och försöker förtränga jobbiga tankar alternativt funderar på vart närmsta tillräckligt höga bro ligger. Nej jag sitter i soffan och småfnittrar förnöjt. Anledningen är att jag i ett sällsynt svårt anfall av uttråkadhet plockade fram Kamasutra för kvinnor. Det är tamejfan humor på högsta nivå, iallafall för mig.

Tillåt mig citera:

"...vördas du av mannen för den njutning du skänkt honom och för att du är en sådan perfekt kvinna, människa och följeslagare på hans väg"

"Många kvinnor fantiserar om att vakna långsamt och upptäcka att deras man redan älskar med dem"

"Det här är en bra möjlighet för dig att visa din partner vilken bra älskarinna han har"

Boken är helt jävla sprängfylld av sentimentalt, lite lagom sexistiskt, härligt svennebanan-orientaliskt trams. Allt från det faktum att skiten överhuvudtaget publicerats, till att jag, av alla människor, mitt i min bakisångest sitter och bläddrar i spektaklet kan inte sammanfattas som något annat än, ja, skitkul.

Inga kommentarer: