lördag 30 januari 2010

Åh, Göran, min Hjälte! (ja, med stort H!)


Sitter och bläddrar i DN som trillade ner genom min brevlåda i morse, lite spontant sådär. Tack till tidningsbudet som tydligen bestämt sig för att ge mig gratis tidningar, fortsätt gärna så.


Får veta att Göran Hägglund åter slår sig för bröstet och förmedlar inför sina partikamrater hur stolt han är över att ha gett "röst åt folks rätt att vara som de är" och för att han har visat för verklighetens folk att de kan göra som de vill "utan att behöva be vänsterradikaler om ursäkt". Alltså, är det inte fantastiskt? Jag kände så länge att jag levde under ett massivt tryck från åsiktseliten, aldrig fick jag göra som jag ville, det var så jääävla jobbigt. Men nu, nu kan jag äntligen känna mig lite fri. Tack, Göran, tack från djupet av mitt hjärta. Jag är också stolt, över dig, som gett mig din röst, nu slipper jag tala för mig själv, tack som fan!


Såg även att någon äntligen gör något åt den där jävla genusundervisningen på universiteten, Ebba Busch - du är en riktig hjältinna!


Jag menar, vad vore vi egentligen utan KD? Ingenting säger jag, man är ingen människa om man inte står upp mot den våldsamt förtryckande jävla kultureliten med sin moral och sina stränga pekpinnar, gör man inte det är man bara en liten lort!

Inga kommentarer: