onsdag 16 september 2009

Samliv à la Hollywood

Jag orkar faktiskt nästan inte bli upprörd.
Det blir helt enkelt lite för lätt, det ligger ingen utmaning i att pissa på Anna Anka och hennes felknullade (bokstavligt, uppenbarligen) idéer om frihet.

"Som hemmafru ska du ställa upp på alla sätt, du ska alltid vara snygg och välklädd. Sexuellt är det kvinnans skyldighet att se till att mannen är tillfredsställd, gör hon inte det får hon skylla sig själv om han är otrogen."

Jag nöjer mig med att konstatera att hemmafru inte är jobbet för mig samt upplysa eventuella läsare om att jag kräktes lite i munnen efter att ha läst denna artikel.

2 kommentarer:

Daniel sa...

ojoj vilket program å vilka töser.

Vi i finland kunde inget annat än skratta och tacka för att töserna späder på fördomar om svenska tjejer. Blond, hemmafru till en rik man och utseendefixering la hollywood operationsbord.

E alla svenska tjejer så??

Anna sa...

Näe, isåfall hade jag emigrerat för länge sedan