onsdag 23 september 2009

Dagens asgarv


Ok, det här blir en total jävla parentes från vad den här bloggen egentligen ska handla om men det här är så roligt att jag inte kan hålla mig. Idag har hela Sverige förvandlats till en Jönssonligan-kupp och jag kan inte annat än älska det. Jag pratar såklart om Rånet (japp, med stort R) i Västberga.


Roligast av allt är DNs minut för minut-rapport som faktiskt fick mig att börja gråta för att jag skrattade så mycket.


05.55 Hissas pengar upp från värdedepån till helikoptern. (Alltså, det här är så jävla, ja, Jönssonligan) Polisen fick larm redan 05.19


06.43 Polisen tror att rånarna slagit sig in genom taket med släggor. Genom taket. Med släggor.


07.29 Två jävla timmar senare. Polisen konstaterar att inga rånare finns kvar i värdedepån. Fniss.


08.33 Helikoptern hittas. Den har landat.


09.43 Vi får veta att "GOB-grupperna, grov organiserad brottslighet, är polisens stora satsning mot den grova organiserade brottsligheten"


10.10 Mer än en och en halv timme efter att helikoptern hittats övergiven kommer kraftigt beväpnad polis till platsen.


10.15 Krishanterare finns tillgänglig för personalen på värdedepån. Heheheh


11.19 Polisen talar om för pressen att de inte kom upp på taket när rånarna flydde.


11.46 Leif GW Persson uppskattar hur mycket rånarna kom undan med. BWAHAHHAHHAHAHAH Jag kan fan inte läsa längre än såhär, tårarna rinner så mycket att jag inte ser vad det står.


Jag vet inte om det är för att DN skriver dessa kommentarer med ett allvar större än döden eller om det är vad som faktiskt står i kommentarerna som får mig att bryta ihop så totalt, men faktum kvarstår, det här är så sjukt jävla roligt att jag nästan inte klarar av det.



Jag låter Arne Anka stå för min slutsats idag


Inga kommentarer: