tisdag 18 augusti 2009

Ordförståelse, baby!

Fröken - Ogift kvinna

Kysk - Sexuellt avhållsam

Där har vi det. För er som undrar varför jag valde aliaset Fröken Kysk. Jag hade länge funderingar på Fröken Pryd, men det stämmer inte tillräckligt bra, jag är inte pryd, inte egentligen. Pryd, som från början var ett ganska harmlöst ord och betydde ungefär överdrivet anständig på det sexuella området, har dessutom fått nya synonymer såsom tråkig, pretentiös, stel, gammalmodig osv. Ordet känns mest som ett påhopp eller ett skällsord idag.

Så, det blev alltså Fröken Kysk, jag tillhör förresten inte den utrotningshotade arten Fin Flicka, jag har haft många sexpartners och mycket sex, jag har alltså haft gott om tid och möjligheter att komma på att jag inte tycker att det är så jävla mycket att hurra för. Så, för snart två år sedan bestämde jag mig för att nu får det vara nog, jag vill inte ligga mer!

Sedan dess har jag blivit betraktad som underlig eller iallafall som en tjej med en extremt lång och rak pinne rätt upp i röven, ironiskt nog. Tänkte kanske prata lite som sublimering senare idag.

Inga kommentarer: