måndag 17 augusti 2009

Motstånd, för fan!

Man kan inte längre sticka sin söta lilla näsa utanför dörren utan att bli översköljd av en våg i tsunami-klass bestående av sex, sex och sex. Jag kände att det var dags för en motpol, eller iallafall en liten livboj som guppar runt lite lagom hjälplöst på kroppsvätskornas och fontänorgasmhavets böljor. Enter; Fröken Kysk. Något så ovanligt som en modern ung kvinna i 25+ åldern som inte idkat samlag på två år och inte planerar att göra det på minst ytterligare två. En Fröken som varken är speciellt sorglig, ful, patetisk eller tragisk trots detta chockerande faktum. En Fröken som vill göra världen uppmärksam på att det faktiskt finns annat att göra med sitt liv än att ligga.

Detta har ingenting med religion eller politik att göra, faktum är att jag, Fröken Kysk, är både ateist och ganska opolitisk av mig. Däremot är jag ganska pryd av mig och nu har jag fått nog av bristen på förståelse för det och vägrar skämmas för det längre.

Kort sagt: denna blogg är en stilla undran över när prydhet egentligen sprang om snuskighet i racet för sociala tabun och ett stamp i marken och ett slag för Kyskheten.

1 kommentar:

Squalor sa...

Wow! Tack, du har fått min trista jobbdag att gå otroligt mycket snabbare. Jag misstänkte halvvägs att jag var kär i dig,nu vet jag att jag är det.

När världen går över till meritokrati så har du min röst till drottning av jorden.

P.S. jag läser inte aftonbladet av uppenbara anledningar med tack att du reagerar såsom jag skulle ha gjort av artiklarna åt mig, forsätt gärna läsa dig igenom fler artiklar för folk som inte har hjärta till det längre.