söndag 20 december 2009

Rapportering från glasberget

*bild på tjej som ligger i sängen iklädd porrigt nattlinne och som med sug i blicken tittar på sin dator*

"2009 nådde nätet in i sängkammaren
Här är årets stora IT-händelser"

Ibland blir jag lite trött på mig själv som ska vara så jävla annorlunda, trött på att jag alltid är bitter och fullständigt dampar ur på saker som andra ger blanka fan i. Jag känner mig ibland som en dryg och ovanligt svår människa. I sådana lägen känns det som att det skulle vara lite lättare att bara vara en sån tjej som vill mysa under en filt med sin PV* i soffan, ge honom sitt vanliga fredags-blowjob i reklampausen under Idol, äga speciella knulltrosor, äta söndagsmiddag med svärföräldrarna, diskutera sambolivets för och nackdelar med sina tjejkompisar och sånt som de flesta andra verkar syssla med. Ibland vore det skönt att slippa vara den där tjejen som måste hitta på ursäkter för att komma undan deltagandet i här är ditt sexliv-samtalet som ofelbart inträffar efter 4 glas rödvin på tjejmiddagen, allt för att slippa "-VA?! TVÅ ÅR?! Staaaaaackars dig, HUR STÅR DU UT??? Om jag inte haft sex på en vecka BLIR JAG GALEN!"**

Vad kan jag säga, även om man sitter där helt frivilligt så är det djävulskt halt uppe på glasberget och ibland är det svårt att inte glida ner, iallafall litegrann.

Men, sedan snubblar jag över artiklar som i exemplet ovan och då tar jag fram ispiggarna och drar mig upp till toppen igen. Varför, varför, varför sätter man en rubrik som anspelar på sex på en artikel som handlar om Ipred och mobilsurf? Går det inte att locka läsare på något annat sätt? Vill folk inte läsa om saker om det inte finns åtmindstone lite sex inblandat, eller är det bara det man tror om (verklighetens?) folk på Aftonbladets redaktion? Om artikeln i sig nu bedöms vara så jävla pisstrist att det behövs åtminstone lite antydan till porrighet för att sälja in den, varför då ha med den överhuvudtaget?
Det enda som ens har en tillstymmelse med sängkammaren att göra och som nämns i artikeln är att sängen är ett av alla de ställen som vi numera surfar trådlöst i, tillsammans med ex. bussen och krogen. Men om någon ska ta sig igenom detta blaj med i det närmaste obefintligt nyhetsvärde är det bäst att de tror att de kommer att få läsa om någon ny nätstyrd sexleksak, eller nya sätt att använda teknologi i sängkammaren, eller kanske tips på hur man får en egen snygg pingla i nattlinne i säng. Jag undrar om det är lite så redaktörerna på AB tänker när de sätter ihop sånt här bajs.

Ju mer jag tänker på det, desto mer irriterad blir jag och tillslut blir jag alldeles matt i kroppen. Jag förstår om det kan tyckas att jag jagar upp mig väldigt mycket för väldigt lite, men för att dra till med en variant på en saftig jävla klyscha så är det egentligen inte artikeln i sig, utan snarare attityden och normerna bakom den som jag stör mig så in i helvete på. Tänket (fruktansvärt ord, egentligen) att ingenting är intressant om det inte luktar knull gör att jag känner mig helt utanför människosläktet. Jag orkar inte ens plocka fram kulsprutan, den ger bara ifrån sig ett töntigt litet *pluff* Jag vill inte vara med om det ska vara såhär. Vad hände med den platoniska kärleken?


* PV, jo jag har sett att de skriver så nuförtiden, kidsen och övrigt pack, man vill ju hänga med lixom. Kort för pojkvän, alltså.

**Jo, detta är seriöst den allra vanligaste reaktionen jag får när jag berättar för folk hur länge sedan det var jag knullade sist. Längden på hur lång tid det går mellan senaste samlaget och den påstådda galenskapen varierar dock.

3 kommentarer:

du e cpskadad sa...

du är en dum idiot

Anna sa...

Vilken otroligt kreativ kommentar, jag är högst imponerad av ditt språkbruk och ditt rika ordförråd. Grattis.

Squalor sa...

HAHA helt underbart, jag känner igen den känslan dock. Men har glömt bort den sedan jag började spela world of warcraft.
Det är kul endå att bli påmind om den.