söndag 15 november 2009

Ja, visst är väl hösten mysig? <3

Bakfyllan ligger som en tjock blöt yllefilt över tillvaron och kväver allt som skulle kunna tänkas vara positivt med den här dagen.

Det är visserligen svårt att hitta något positivt alls i en grå novembersöndag. Det är så jävla fuktigt i luften att om jag sticker näsan utanför balkongdörren så har jag tillgodosett mitt vätskebehov för minst en vecka framöver. Det regnar så fint att det inte ens formas till droppar utan bara ligger som ett konstant regndis i luften.

Det jag avskyr allra mest med regniga pissdagar är att de får mig att vilja konvertera till den ack så fruktade mys-sidan. Jag kan faktiskt tänka mig att krypa upp bredvid en älskling i soffan, sitta under en filt och titta på film. Kanske till och med dricka te.

Fan, jag behöver någon som ger mig en stor jävla käftsmäll så att jag vaknar ur mitt tillfälliga delirium och hittar tillbaka till verkligheten.

Annars blir det snart inget mer sarkastiskt bloggande, då blir det mysiga facebook-statusar och puttinutt. Eller så hänger jag mig.

Fuck you, november. Fuck you rätt upp i röven.

Inga kommentarer: