måndag 9 augusti 2010

Nu räcker det

Sommaren 2010 kommer gå till historien som den med flest svalt blåa plus och ilsket röda streck liggandes i undertecknads vänners papperskorgar någonsin.

Jag har varken tid eller lust att höra på alla dessa ångest- respektive glädjeyttringar. Jag vill vara ifred och pyssla med mina egna angelägenheter. Jag vill inte ge råd. Jag har inga goda råd, eller rättare sagt, ingen vill höra mina, i allmänhetens öron och ögon, antagligen ganska så jävla o-goda råd gällande sånt här.

Sådant får man inte säga säga högt, så jag skriver det lite lagom tyst istället. Vetskapen om att jag är en anti-människa och väldigt dålig vän surrar i bakhuvudet. Men istället för att lägga någon större vikt vid detta så fortsätter jag humma på passande sätt i telefonluren och lyssna på soundtracket till Fantastic Mr Fox.

Inga kommentarer: