torsdag 13 maj 2010

Hantera hit och hantera dit

Jag är för det mesta bra på känslor, allvarligt alltså. Jag kan hantera gråtande vänner, döende släktingar och tentastress alldeles utmärkt. Jag ger bra råd, jag går inte under, jag jobbar på fint under press. Jag kan bolla alla tre samtidigt om det skulle vara så.


Uppenbarligen kan jag dock inte alls hantera andras romantiska känslor för mig själv. Jag kan inte hantera dem på det sättet att jag lovar mer än jag någonsin skulle kunna hålla, alltså det finns inte ens på kartan att jag skulle kunna hålla ens några stackars procent av det jag lovar, så dåligt hanterar jag det. Att ta tillbaka löften som man gav en onykter lördag, på en väldigt nykter måndag, är inte kul.


Faktiskt, så är det så pass okul att jag tänker sluta tvätta, klippa och sminka mig för att undvika att någonsin hamna i samma situation igen. Dessutom tänker jag ta asocial till en ny nivå, det får bli min nya grej, asexuell räcker som inte längre. Jag tänker sluta umgås med riktiga människor och skaffa mig ett gäng låtsaskompisar och internet-diton istället. Nån som är sugen?

Inga kommentarer: